Жетiсу ауданы
әкімінің аппараты
A   A   A

БІЗДІҢ МЕКЕН-ЖАЙ
ҚР, 050050, Алматы қ.,
Құлагер ықш., Серіков көш., 2 а
e-mail: site.zhetysu@a-a.kz
тел/факс +7 (727) 384-27-56
Сенім телефоны:
384-27-66, 384-27-55
Тәулік бойы байланыс телефоны және WhatsApp: +7 700 384 27 60
Жаңалықтар мұрағаты
Дү Се Сә Бс Жм Се Же
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Әкімге сұрақ
Cұрақ қою Бұл жерде Сіз аудан
басшысына тікелей
сұрақ қоя аласыз

Мәдениет және спорт МӘДЕНИЕТ ЖӘНЕ СПОРТ



Қазақстан Республикасында тiлдердi дамыту мен қолданудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы


Бағдарлама паспорты 

Бағдарламаның атауы

Қазақстан Республикасында тiлдердi дамыту мен қолданудың 2011 - 2020 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы

Әзiрлеу үшiн негiз

Бағдарлама Қазақстан Республикасы Конституциясының 7, 93-баптарына; «Қазақстан Республикасындағы тiл туралы» 1997 жылғы 11 шiлдедегi Қазақстан Республикасының Заңына; Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 1 ақпандағы № 922 Жарлығымен бекiтiлген Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейiнгi Стратегиялық даму жоспарына; «Мемлекеттiк бағдарламалардың тiзбесiн бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 19 наурыздағы № 957 Жарлығына, Қазақстан Республикасының Президентi Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқы Ассамблеясының XV сессиясында берген тапсырмаларын орындау жөнiндегi Iс-шаралар жоспарының 3-тармағына; Ел бiрлiгi доктринасына; Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2007 жылғы 21 қарашадағы № 1122 қаулысымен бекiтiлген Мемлекеттiк тiлдiң қолданылу аясын кеңейтудiң, оның бәсекеге қабiлеттiлiгiн арттырудың 2007 - 2010 жылдарға арналған тұжырымдамасына сәйкес әзiрлендi

Бағдарламаны әзiрлеу үшiн жауапты мемлекеттiк орган

Қазақстан Республикасы Мәдениет министрлiгi

Бағдарламаны жүзеге асыру үшiн жауапты мемлекеттiк органдар

Орталық және жергiлiктi атқарушы органдар

Бағдарламаның мақсаты

Қазақстанда тұратын барлық этностардың тiлдерiн сақтай отырып, ұлт бiрлiгiн нығайтудың аса маңызды факторы ретiнде мемлекеттiк тiлдiң кең ауқымды қолданысын қамтамасыз ететiн үйлесiмдi тiл саясаты

Мiндеттерi

Мемлекеттiк тiлдi оқытудың әдiснамасын жетiлдiру және стандарттау; 
мемлекеттiк тiлдi оқытудың инфрақұрылымын дамыту; 
мемлекеттiк тiлдi оқыту процесiн ынталандыру; 
мемлекеттiк тiлдi қолданудың мәртебесiн арттыру; 
мемлекеттiк тiлге сұранысты арттыру; 
қазақ тiлiнiң лексикалық қорын жетiлдiру және жүйелеу; 
тiл мәдениетiн жетiлдiру; 
коммуникативтiк-тiлдiк кеңiстiктегi орыс тiлiнiң қызмет етуi; 
Қазақстандағы тiлдiк әралуандықты сақтау; 
ағылшын және басқа да шет тiлдерiн оқып-үйрену

Iске асыру мерзiмi

2011 - 2020 жылдар 
бiрiншi кезең: 2011 - 2013 жылдар 
екiншi кезең: 2014 - 2016 жылдар 
үшiншi кезең: 2017 - 2020 жылдар

Нысаналы индикаторлар

Мыналарды: 
мемлекеттiк тiлдi меңгерген ересек тұрғындардың үлесiн («Қазтест» тапсырудың нәтижесi бойынша 2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 95%); 
мемлекеттiк тiлдi В1 деңгейiнде меңгерген мектеп түлектерiнiң үлесiн (2017 жылға қарай - 70%, 2020 жылға қарай - 100%); 
мемлекеттiк бұқаралық ақпарат құралдарындағы қазақ тiлiндегi контенттiң үлесiн (2014 жылға қарай - 53%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 70%); 
тұрғындардың ономастикалық комиссиялардың жұмысындағы шешiм қабылдау процесiн талқылау кезiнде қоғамдық қолжетiмдiлiк пен ашықтық қағидаттарының сақталуына қанағаттанушылық дәрежесiн (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 90%); 
қазақ тiлiнiң реттелген терминологиялық қорының үлесiн (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 100%); 
республикадағы орыс тiлiн меңгерген ересек тұрғындардың үлесiн (2020 жылға қарай - 90%); 
ұлттық-мәдени бiрлестiктер жанындағы ана тiлдерiн оқытатын курстармен қамтылған этностардың үлесiн (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 90%); 
республикадағы ағылшын тiлiн меңгерген тұрғындардың үлесiн (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 15%, 2020 жылға қарай - 20%); 
үш тiлдi (мемлекеттiк, орыс және ағылшын) меңгерген тұрғындардың үлесiн (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 12%, 2020 жылға қарай - 15 %-ға дейiн) ұлғайту.

Қаржыландыру көздерi мен көлемi

2011 - 2020 жылдары Бағдарламаны iске асыруға республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң қаражаты, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған басқа да қаражат жұмсалатын болады. Бағдарламаның бiрiншi кезеңiн iске асыруға арналған мемлекеттiк бюджеттiң жалпы шығыны 19 134 946 мың теңгенi құрайды. 2011 - 2020 жылдарға арналған Бағдарламаны қаржыландыру көлемi Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тиiстi қаржы жылдарына арналған республикалық және жергiлiктi бюджеттердi қалыптастыру кезiнде нақтыланатын болады.


Кiрiспе 
 
Тiлдердi дамыту мен қолданудың 2011 - 2020 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасы (бұдан әрi - Бағдарлама) Қазақстан Республикасы Конституциясының 7 және 93-баптарына; «Қазақстан Республикасындағы тiл туралы» 1997 жылғы 11 шiлдедегi Қазақстан Республикасының Заңына; Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 1 ақпандағы № 922 Жарлығымен бекiтiлген Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейiнгi Стратегиялық даму жоспарына; «Мемлекеттiк бағдарламалардың тiзбесiн бекiту туралы» Қазақстан Республикасы Президентiнiң 2010 жылғы 19 наурыздағы № 957 Жарлығына; Қазақстан Республикасының Президентi Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқы Ассамблеясының XV сессиясында берген тапсырмаларын орындау жөнiндегi Iс-шаралар жоспарының 3-тармағына; Ел бiрлiгi доктринасына; Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң 2007 жылғы 21 қарашадағы № 1122 қаулысымен бекiтiлген Мемлекеттiк тiлдiң қолданылу аясын кеңейтудiң, оның бәсекеге қабiлеттiлiгiн арттырудың 2007 - 2010 жылдарға арналған тұжырымдамасына сәйкес әзiрлендi. 
Iске асырылуы он жылға есептелген Бағдарлама елiмiзде қалыптасқан тiл құрылысын талдауға негiзделген, тiл мәселелерiмен айналысатын сарапшылар қауымының пiкiрлерi мен ұсыныстары ескерiле отырып әзiрленген. 
Бағдарламаны әзiрлеу кезiнде 30-дан астам шет елдiң мемлекеттiк тiл саясатын жүзеге асыруға қатысты мәселелерiнiң құқықтық реттеу тәжiрибесi зерделендi. 
Бұл құжат қоғамдық өмiрдiң барлық саласында тiлдердi дамыту мен қолдану және мемлекеттiк тiлдi кең ауқымды қолдану үшiн жағдай жасауға байланысты өзектi проблемаларды шешудiң нормативтiк-ұйымдастырушылық негiзi болып табылады.
Мемлекет басшысы Н.Ә.Назарбаев: «Бiз барша қазақстандықтарды бiрiктiрудiң басты факторы болып табылатын қазақ тiлiнiң одан әрi дамуы үшiн барлық күш-жiгерiмiздi салуымыз керек. Сонымен бiрге елiмiзде тұратын барлық халықтардың өкiлдерi ана тiлдерiнде еркiн сөйлей, оқи алуына, оны дамытуға қолайлы жағдай тудыру қажет» деп атап көрсеткен болатын. 
Ел бiрлiгi доктринасында мемлекеттiк тiл ұлттық және рухани бiрлiктiң басты факторы, негiзгi басымдығы ретiнде айқындалған. Оны меңгеру әрбiр Қазақстан азаматының парызы мен мiндетi саналып, жеке өзiнiң бәсекеге қабiлеттiлiгi мен қоғамдық өмiрге араласуының белсендiлiгiн айқындайтын ынталандырушы тетiк болуға тиiс. 
Бағдарламада белгiленген мақсаттар мен мiндеттер Бағдарламаны iске асырудың барлық кезеңiне арнап уәкiлеттi мемлекеттiк орган әзiрлейтiн және Қазақстан Республикасы Үкiметiнiң қаулысымен бекiтiлетiн Iс-шаралар жоспары арқылы жүзеге асырылады. 
Бағдарламада көзделген барлық iс-шаралар ұлт бiрлiгiн нығайтудың маңызды факторы ретiнде мемлекеттiк тiлдi дамытудың басымдығына негiзделген және азаматтардың рухани-мәдени және тiлдiк қажеттiлiктерiн толық қанағаттандыруға бағытталған. Бағдарламаға қатысты барлық iс-шаралар Конституцияның 7-бабына және Қазақстан Республикасы Конституциялық Кеңесiнiң 2007 жылғы 23 ақпандағы № 3 қаулысына барынша сәйкес түзiлген. 
Бағдарламаны iске асырудың нәтижелi болуы жоспарланған iс-шараларды iске асырудың тиiмдiлiгiне қол жеткiзу үшiн қажеттi нормативтiк-құқықтық базаны жетiлдiру және негiзгi бағдарламалық iс-шараларды мемлекеттiк органдардың стратегиялық жоспарларына кiрiктiру жолымен қамтамасыз етiлетiн болады. 
Сонымен қатар, бұл шаралардың практикалық нәтижесiне қол жеткiзу үшiн барлық мемлекеттiк органдар мен шаруашылық субъектiлерi, оның iшiнде ұлттық компаниялар мен қаржылық ұйымдар күш жұмылдыруға тиiс.
 
Қазiргi ахуалды талдау
Тәуелсiз Қазақстанда оңтайлы әлеуметтiк-лингвистикалық кеңiстiк құру тiл саясатын кезең-кезеңмен iске асыру арқылы жолға қойылып отыр. 
1997 - 2000 жылдары «Қазақстан Республикасындағы тiл туралы» 1997 жылғы Қазақстан Республикасы Заңының қабылдануына және Тiлдердi қолдану мен дамытудың 1998 - 2000 жылдарға арналған мемлекеттiк бағдарламасының бекiтiлуiне орай қоғам өмiрiнiң негiзгi салаларында тiл құрылысының құқықтық негiзi қалыптаса бастады. 
2001 - 2010 жылдары Тiлдердi қолдану мен дамытудың он жылға арналған мемлекеттiк бағдарламасын iске асыру аясында тiл құрылысы стратегиясының мынадай үш бағыты айқындалды: мемлекеттiк тiлдiң әлеуметтiк-коммуникативтiк қызметiн кеңейту және нығайту, орыс тiлiнiң жалпы мәдени қызметiн сақтау, Қазақстан халқының басқа да тiлдерiн дамыту. Сондай-ақ осы кезеңде Мемлекет басшысының бастамасы бойынша «Тiлдiң үш тұғырлылығы» ұлттық мәдени жобасын iске асыру жұмысы басталды. 
Бағдарламаны iске асыру қорытындылары Қазақстан Республикасындағы тiл құрылысының келешекпен сабақтас негiзiн қалады: 
- мемлекеттiк тiлдi оқытудың инфрақұрылымы елеулi түрде кеңейдi: қазақ тiлiнде оқытатын балабақшалар - 1178 (2001 жылмен салыстырғанда 876-ға өскен), мектептер - 3821 (2001 жылмен салыстырғанда 173-ке артты), 101 мемлекеттiк тiлдi оқыту орталығы құрылды; 
- iс қағаздарын жүргiзудi мемлекеттiк тiлге көшiру процесi белсендiлiкпен iске асырылып келедi (мемлекеттiк органдардағы қазақ тiлiндегi құжаттардың үлес салмағы шамамен 67 %-ды құрайды); 
- мемлекеттiк тiлдi оқытудың әдiстемелiк базасы әзiрлену үстiнде (көп деңгейлi оқу-әдiстемелiк кешендер, жалпы таралымы 720 мың дана 10 түрлi сөздiк, жалпы таралымы 260 мың дана екi және үштiлдi 8 салалық сөздiк жарық көрдi); 
- мемлекеттiк тiлдi меңгеру процесiне жаңа ақпараттық технологияларды енгiзу мақсатында интернет-портал құрылып, тұрақты түрде жаңартылып отырады (сервистiң 20-дан астам түрi, әлемнiң 50 елiн қамтитын белсендi тұтынушылар аудиториясы бар); 
- мемлекеттiк тiлдiң коммуникативтiк қызметi нығаюда (мемлекеттiк бұқаралық ақпарат құралдарының (бұдан әрi - БАҚ) контентiнде қазақ тiлiндегi хабарлардың көлемi, сонымен қатар баспасөздегi мемлекеттiк тiлдiң үлесi 50 %-дан жоғары); 
- шетелде тұратын отандастармен мәдени байланыстарды дамыту және нығайту жөнiндегi жұмыстар жоспарлы түрде жүргiзiлуде; 
- Қазақстанда тұратын этностардың тiлдерiн мемлекеттiк қолдаудың тиiмдi жүйесi құрылды (жалпы бiлiм беретiн 7516 мектептiң 1524-i орыс тiлiнде, 58-i өзбек тiлiнде, 14-i ұйғыр тiлiнде, 2-еуi тәжiк тiлiнде оқытады, 2097-сi - аралас мектептер; 2261 мектепке дейiнгi бiлiм беру мекемесiнiң 272-сi орыс тiлiнде, 3-еуi басқа тiлдерде оқытады, екi тiлде оқытатын мектепке дейiнгi бiлiм беру ұйымдарының саны - 808; этномәдени бiрлестiктердiң 190 жексенбiлiк мектебiнде 30 этностық топ ана тiлiн үйренуде; Қазақстандағы 50 театрдың 9-ы аралас тiлде, 15-i орыс тiлiнде, 1-еуi - корей, 1-еуi - немiс, 1-еуi - өзбек және 1-еуi ұйғыр тiлдерiнде). 
Алдағы онжылдықтағы (2011 - 2020 жылдардағы) тiл құрылысының қисыны елiмiзде бiрқатар проблемалы аспектiлердiң бар болуымен байланысты. 
Қоғамдағы мемлекеттiк тiлдi меңгерудiң әркелкi деңгейi. Бұл проблемалы аспект мемлекеттiк тiлдi оқытудың бiрыңғай әдiснамасы мен стандарттарының, қазақ тiлi оқытушылары мен мамандарының даярлық деңгейiнiң төмендiгiмен, қазақ тiлiн оқыту инфрақұрылымы қызметiнiң бiрыңғай стандарттарының болмауымен, мемлекеттiк тiлдi меңгеру процесiн ынталандыру және мониторинг жасау жүйесiнiң болмауымен тiкелей байланысты. 
Елдiң әлеуметтiк-коммуникативтiк кеңiстiгiне мемлекеттiк тiлдiң жеткiлiксiз енгiзiлуi. Бұл бағыттағы проблемалы мәселелер, ең алдымен, халықаралық коммуникациялар, демалу мен ойын-сауық саласында мемлекеттiк тiлдi белсендi қолдану аясының кеңеюiне, оны заңның, ғылымның және жаңа технологиялардың тiлi ретiнде дамытуға байланысты болып отыр. Сонымен қатар, мемлекеттiк тiлдi қолданудың мәртебесiн арттыру, оны отбасы құндылығы ретiнде таныту сияқты мәселелердiң маңызды тiзбесi проблемалы болып табылады, сондай-ақ тiл саласындағы кейбiр келеңсiз дақпырттар мен таптаурын пiкiрлер де осы проблемалардың қатарынан орын алып отыр. 
Қазақстан қоғамындағы тiл мәдениетiнiң төмендеуi. Аталған аспект бойынша, терминология, антропонимика және ономастика салаларындағы проблемалар, сөйлеу мәдениетi мен жазу жүйесiн жетiлдiру қажеттiлiгi, сондай-ақ толерантты тiлдiк орта құру мәселесi лингвистикалық кеңiстiктiң одан әрi дамуы жолында айтарлықтай қиындықтар туындатып отыр. 
Қазақстандықтардың лингвистикалық капиталын сақтау және нығайту қажеттiлiгi. Бұл аспектiде қазақстандықтардың бәсекелестiк басымдығы ретiнде орыс тiлiн меңгеру деңгейiн сақтауға, Қазақстан мәдениетiнiң тiлдiк әралуандығын қалыптастыратын этностардың тiлдерiн дамыту үшiн жағдай жасауға және халықаралық iскерлiк қарым-қатынас құралы ретiнде ағылшын және басқа да шет тiлдерiн оқып-үйренуге байланысты проблемалар жиынтығы бар. 
Осы проблемаларды шешудiң және нормативтiк-құқықтық базаны жетiлдiрудiң басым қажеттiлiгi бағдарламаның мынадай мақсаттары мен мiндеттердi көздейдi.
 
Бағдарламаның мақсаттары, мiндеттерi, нысаналы индикаторлары 
және оны iске асыру нәтижелерiнiң көрсеткiштерi
Бағдарламаның басты мақсаты - Қазақстанда тұратын барлық этностардың тiлдерiн сақтай отырып, ұлт бiрлiгiн нығайтудың аса маңызды факторы ретiнде мемлекеттiк тiлдiң кең ауқымды қолданысын қамтамасыз ететiн үйлесiмдi тiл саясаты. 
Бағдарламалық мақсаттар: 
1) мемлекеттiк тiл - ұлт бiрлiгiнiң басты факторы; 
2) мемлекеттiк тiлдi көпшiлiктiң кеңiнен қолдануына қол жеткiзу; 
3) дамыған тiл мәдениетi - зиялы ұлттың әлеуетi; 
4) қазақстандықтардың лингвистикалық капиталын дамыту. 
Нысаналы индикаторлар: 
мемлекеттiк тiлдi меңгерген ересек тұрғындардың үлесi («Қазтест» бағдарламасы бойынша қазақ тiлiн бiлу деңгейiн бағалау жүйесi бойынша емтихан тапсырудың нәтижесi бойынша Қазақстан Республикасы азаматтары 2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 95%); 
мемлекеттiк тiлдi В1 деңгейiнде меңгерген мектеп түлектерiнiң үлесi (2017 жылға қарай - 70%, 2020 жылға қарай - 100%); 
мемлекеттiк бұқаралық ақпарат құралдарындағы қазақ тiлiндегi контенттiң үлесi (2014 жылға қарай - 53%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 70%); 
тұрғындардың ономастикалық комиссиялардың жұмысындағы шешiм қабылдау процесiн талқылау кезiнде қоғамдық қолжетiмдiлiк пен ашықтық қағидаттарының сақталуына қанағаттанушылық дәрежесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 90%); 
қазақ тiлiнiң реттелген терминологиялық қорының үлесi (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 100%); 
республикадағы орыс тiлiн меңгерген ересек тұрғындардың үлесi (2020 жылға қарай - 90%); 
ұлттық-мәдени бiрлестiктер жанындағы ана тiлдерiн оқытатын курстармен қамтылған этностардың үлесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 90%); 
республикадағы ағылшын тiлiн меңгерген тұрғындардың үлесi (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 15%, 2020 жылға қарай - 20%); 
үш тiлдi (мемлекеттiк, орыс және ағылшын) меңгерген тұрғындардың үлесi (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 12%, 2020 жылға қарай - 15%). 
Мiндеттер: 
1) мемлекеттiк тiлдi оқытудың әдiснамасын жетiлдiру және стандарттау; 
2) мемлекеттiк тiлдi оқытудың инфрақұрылымын дамыту; 
3) мемлекеттiк тiлдi оқыту процесiн ынталандыру; 
4) мемлекеттiк тiлдi қолдану мәртебесiн арттыру; 
5) мемлекеттiк тiлге сұранысты арттыру; 
6) қазақ тiлiнiң лексикалық қорын жетiлдiру және жүйелеу; 
7) тiл мәдениетiн жетiлдiру; 
8) коммуникативтiк-тiлдiк кеңiстiктегi орыс тiлiнiң қызмет етуi; 
9) Қазақстандағы тiлдiк әралуандықты сақтау; 
10) ағылшын және басқа да шет тiлдерiн оқып-үйрену. 
Нәтижелер көрсеткiштерi: 
мемлекеттiк бiлiм беру тапсырысы шеңберiнде оқытылатын қазақ тiлi пәнi оқытушыларының саны (жыл сайын 500 адамнан кем емес); 
он-лайн режимi арқылы қашықтан қол жеткiзу мүмкiндiгiн пайдалана отырып ұйымдастырылған мемлекеттiк тiлдi оқыту орталықтары оқытушыларының бiлiктiлiгiн арттыруға бағытталған iс-шаралардың үлесi (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 90%); 
аккредиттеуден өткен Мемлекеттiк тiлдi оқыту орталықтарының үлесi (2014 жылға қарай - 30%, 2017 жылға қарай - 70%, 2020 жылға қарай - 100%); 
Қазақ тiлiн тiлдi оқытатын орталықтарда оқитындар санының өсуi (2009 жылмен салыстырғанда 2014 жылы кемiнде 30%, 2017 жылғы өсiм кемiнде 70%, 2020 жылға қарай - 100%); 
мемлекеттiк тiлдi бiлудiң «Қазтест» бағдарламасы бойынша Қазақстан Республикасы азаматтарының қазақ тiлiн бiлу деңгейiн бағалау жүйесi бойынша сертификат алған мемлекеттiк қызметшiлердiң үлесi (2017 жылға қарай кемiнде 50%, 2020 жылға қарай 100%); 
мемлекеттiк тiлдi бiлудiң «Қазтест» бағдарламасы бойынша сертификат алған мемлекеттiк қызмет көрсететiн ұйымдардағы қызметкерлердiң үлесi (2017 жылға қарай кемiнде 50%, 2020 жылға қарай 100%); 
мемлекеттiк тiлдi көпшiлiктiң кеңiнен қолдануына бағытталған мемлекеттiк әлеуметтiк тапсырыстың үлесi (жыл сайын кемiнде 10%); 
мемлекеттiк БАҚ эфирiндегi мемлекеттiк тiлдегi жаңа телевизиялық жобалар санының өсуi (жыл сайын 10%); 
мемлекеттiк тiлде шығатын баспа БАҚ қолдауға бағытталған мемлекеттiк ақпараттық тапсырыстың үлесi (жыл сайын кемiнде 50%); 
көрнекi ақпараттың пайдаланылуын бақылаудың өңiрлердi қамту дәрежесi (2014 жылға қарай - 30%, 2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 100%); 
тұрғындардың терминологиялық комиссиялардың жұмысындағы шешiм қабылдау процесiн талқылау кезiнде қоғамдық қолжетiмдiлiк пен ашықтық қағидаттарының сақталуына қанағаттанушылық дәрежесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 100%); 
ана тiлдерiн үйретуге арналған әдiстемелiк көмекпен қамтылған ұлттық-мәдени бiрлестiктерi бар этностардың үлесi (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 100%); 
орталықтардың жалпы санына шаққанда ағылшын және басқа да шет тiлдерiн үйрету мақсатымен қызметiн ұсынатын мемлекеттiк тiл оқыту орталықтарының үлесi (2014 жылға қарай - 50%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 100%).
 
Бағдарламаның негiзгi бағыттары, алға қойылған мақсаттарға 
қол жеткiзу жолдары және тиiстi шаралар
Бiрiншi бағыт - мемлекеттiк тiлдi меңгеру 
Мақсаты: «Мемлекеттiк тiл - ұлт бiрлiгiнiң басты факторы» 
Нысаналы индикаторлар: 
мемлекеттiк тiлдi меңгерген ересек тұрғындардың үлесi («Қазтест» бағдарламасы бойынша қазақ тiлiн бiлу деңгейiн бағалау бойынша емтихан тапсыру нәтижелерi бойынша, Қазақстан Республикасы азаматтары 2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 95%); 
мемлекеттiк тiлдi В1 деңгейiнде меңгерген мектеп түлектерiнiң үлесi (2017 жылға қарай - 70%, 2020 жылға қарай - 100%). 
Бағдарламаның бiрiншi бағытын iске асыру арқылы Қазақстанның барша азаматтарының мемлекеттiк тiлдi меңгеру жүйесiн құру жөнiндегi жұмыстарды ұйымдастыру көзделедi. Бұл жүйенiң өзегiнде үшқұрамды негiз бар - мемлекеттiк тiлдi оқыту әдiснамасын жетiлдiру, оқытудың инфрақұрылымын кеңейту және мемлекеттiк тiлдi меңгеру процесiн ынталандыру. 
Нәтижелер көрсеткiштерi: 
мемлекеттiк бiлiм беру тапсырысы шеңберiнде оқытылатын қазақ тiлi оқытушыларының саны (жыл сайын 500 адамнан кем емес); 
он-лайн режимi арқылы қашықтан қол жеткiзу мүмкiндiгiн пайдалана отырып ұйымдастырылған мемлекеттiк тiлдi оқыту орталықтары оқытушыларының бiлiктiлiгiн арттыруға бағытталған iс-шаралардың үлесi (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 90%); 
аккредиттеуден өткен мемлекеттiк тiлдi оқыту орталықтарының үлесi (2014 жылға қарай - 30%, 2017 жылға қарай - 70%, 2020 жылға қарай - 100%); 
мемлекеттiк тiлдi оқыту орталықтарында қазақ тiлiн мемлекеттiк қатысу тұрғысынан оқитындар санының өсуi (2009 жылмен салыстырғанда 2014 жылғы өсiм 30 %-дан кем емес, 2017 жылғы өсiм 70 %-дан кем емес, 2020 жылға қарай - 100%); 
«Қазтест» бағдарламасы бойынша мемлекеттiк тiлдi бiлу сертификатын алған мемлекеттiк қызметшiлердiң үлесi (2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 100%); 
«Қазтест» бағдарламасы бойынша мемлекеттiк тiлдi бiлу сертификатын алған, мемлекеттiк қызмет көрсететiн ұйымдардағы қызметкерлердiң үлесi (2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 100%). 

Екiншi бағыт - мемлекеттiк тiлдi көпшiлiктiң қолдануына қол жеткiзу және оның пайдаланылу аясын кеңейту 
Мақсаты: «Мемлекеттiк тiлдiң көпшiлiктiң кеңiнен қолдануына қол жеткiзу» 
Нысаналы индикаторлар: 
мемлекеттiк бұқаралық ақпарат құралдарындағы қазақ тiлiндегi контенттiң үлесi (2014 жылға қарай - 53%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 70%). 
Екiншi мақсатқа қол жеткiзудiң алгоритмi арқылы мемлекеттiк тiлдiң беделiн арттыру мен қолданылу аясын кеңейту жөнiндегi жұмысты жүзеге асыруды көздейдi. 
1. Мемлекеттiк тiлдi қолдану мәртебесiн арттыру 
Бұл мiндеттi iске асыруға қоғамдық санада мемлекеттiк тiлде сөйлеушiнiң беделдi бейнесiн қалыптастыру және орнықтыру арқылы қол жеткiзiледi. Осы бағыттағы негiзгi рөлге PR-технологиялар ие болады. Бұл үшiн мемлекеттiк тiлдi көпшiлiктiң қолдануына қол жеткiзу және насихаттау жөнiндегi арнайы жұмыстарды ұйымдастыру көзделедi. 
Нәтижелер көрсеткiштерi: 
мемлекеттiк тiлдi көпшiлiктiң қолдануына қол жеткiзуге бағытталған мемлекеттiк әлеуметтiк тапсырыстың үлесi (жыл сайынғы мемлекеттiк әлеуметтiк тапсырысты iске асыруға бөлiнетiн қаражаттың жалпы көлемiнiң 10 %-ынан кем емес); 
мемлекеттiк БАҚ эфирiнде мемлекеттiк тiлдегi жаңа телевизиялық жобалар санының өсуi (жыл сайынғы телевизиялық жобалардың жалпы санының - 10 %-ы); 
мемлекеттiк тiлде шығатын баспасөздi қолдауға бағдарланған мемлекеттiк ақпараттық тапсырыстың үлесi (жыл сайын 50 %-дан кем емес). 
Үшiншi бағыт - қазақстандықтардың тiл мәдениетiнiң деңгейiн арттыру 
Мақсаты: «Дамыған тiл мәдениетi - зиялы ұлттың әлеуетi» 
Нысаналы индикаторлар: 
тұрғындардың ономастикалық комиссиялардың жұмысындағы шешiм қабылдау процесiн талқылау кезiнде қоғамдық қолжетiмдiлiк пен ашықтық қағидаттарының сақталуына қанағаттанушылық дәрежесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 90%); 
қазақ тiлiнiң реттелген терминологиялық қорының үлесi (2014 жылға қарай - 20%, 2017 жылға қарай - 60%, 2020 жылға қарай - 100%). 
Нәтижелер көрсеткiштерi: 
көрнекi ақпараттың пайдаланылуын бақылаудың өңiрлердi қамту дәрежесi (2014 жылға қарай - 30%, 2017 жылға қарай - 50%, 2020 жылға қарай - 100%); 
тұрғындардың терминологиялық комиссиялардың жұмысындағы шешiм қабылдау процесiн талқылау кезiнде қоғамдық қолжетiмдiлiк пен ашықтық қағидаттарының сақталуына қанағаттанушылық дәрежесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 75%, 2020 жылға қарай - 100%); 
Төртiншi бағыт - лингвистикалық капиталды дамыту үшiн қолайлы жағдайлар жасау 
Мақсаты: «Қазақстандықтардың лингвистикалық капиталын дамыту» 
Нысаналы индикаторлар: 
республикадағы орыс тiлiн меңгерген ересек тұрғындардың үлесi (2020 жылға қарай - 90%); 
ұлттық-мәдени бiрлестiктер жанындағы ана тiлдерiн оқытатын курстармен қамтылған этностардың үлесi (2014 жылға қарай - 60%, 2017 жылға қарай - 80%, 2020 жылға қарай - 90%); 
республикадағы ағылшын тiлiн меңгерген тұрғындардың үлесi (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 15%, 2020 жылға қарай - 20%); 
үш тiлдi (мемлекеттiк, орыс және ағылшын) меңгерген тұрғындардың үлесi (2014 жылға қарай - 10%, 2017 жылға қарай - 12%, 2020 жылға қарай - 15%). 
Бағдарламаны iске асыру кезеңдерi
Бағдарламаны iске асыру үш кезеңде жүзеге асырылады. 
Бiрiншi кезеңде (2011 - 2013 жылдар) тiлдердi одан әрi дамыту мен қолданудың нормативтiк-құқықтық және әдiснамалық базасын жетiлдiруге бағытталған кешендi шаралар өткiзу көзделедi. 
Қажеттi ресурстар
2011 - 2020 жылдары Бағдарламаны iске асыруға республикалық және жергiлiктi бюджеттердiң қаражаты, сондай-ақ Қазақстан Республикасының заңнамасында тыйым салынбаған басқа да қаражаттар жұмсалатын болады. 
Бағдарламаның бiрiншi кезеңiн iске асыруға арналған мемлекеттiк бюджеттiң жалпы шығыны 19 134 946 мың теңгенi құрайды. 
2011 - 2020 жылдарға арналған Бағдарламаны қаржыландыру көлемi Қазақстан Республикасының заңнамасына сәйкес тиiстi қаржы жылына арналған республикалық және жергiлiктi бюджеттердi қалыптастыру кезiнде нақтыланатын болады.